Vill du bli medlem?

Vill du eller ditt barn bli medlem i Sörskogens IF så tar ni kontakt med aktuellt lag innan ni går vidare och ansöker om medlemsskap. För kontaktuppgifter till ansvarig ledare för respektive lag klickar du här. Aktuella tränings- och medlemsavgifter hittar du här.

Att idrotta i Sörskogens IF

Ojdå, här skulle en blid visas
I Sörskogens IF vill vi utveckla ett kunnande och en glädje inom våra idrotter genom en långsiktig och metodisk idrottsutbildning med väl utbildade ledare.
Vi arbetar för att så många som möjligt ska ges den möjligheten och att spelarna behåller sitt intresse för sin idrott så långt upp i åldrarna som möjligt.

Vår idrottsverksamhet bygger på ledorden gemenskap, lärande, ansvar, fair play och positiv attityd. Alla Sörskogens IF:s spelare ska kunna känna trygghet, gemenskap, glädje och delaktighet i sitt idrottande oavsett bakgrund, förmåga, kunskaps- och ambitionsnivå. Vi tror att idrottandet blir roligare och mer utvecklande om den spelas lokalt med kompisar på en blandad nivå och erfarenhet!

Sörskogens IF vill inspirera våra spelare till att vara ansvarstagande och att respektera regler och normer; både på och utanför planen. Vi tar aktivt ställning mot våld, mobbning, rasism, droger och dopning. Vi arbetar för att flickor och pojkar ska ha samma möjligheter till idrottsutövande.

Efter den aktiva karriären skall det vara naturligt och lockande att fortsätta i Sörskogens IF som ledare eller i andra funktioner!

Som spelarna i Sörskogen IF får du:

* Chansen att upptäcka idrotten på ett naturligt och roligt sätt

* Kamratskap, gemenskap och tillhörighet

* Prestera i kamp tillsammans med andra, känna glädjen i nådda resultat men också utveckling i motgångar

* En kvalitativ spelarutbildning

* En bra grund för hur man ska uppföra sig både på och utanför planen

* Utbildning inom olika områden som kost, mentalträning, ledarskap etc.

* Möjlighet till vidareutveckling inom föreningen