Sörskogens IF

Ojdå, här skulle en blid visas "Så många som möjligt, så länge som möjligt"

Sörskogen IF vill att så många som möjligt, oavsett bakgrund, förmåga, nivå eller ambition, ska få möjligheten att spela fotboll och innebandy. Vi önskar också att dessa spelare behåller intresset för idrott så långt upp i åldrarna som möjligt.

Sörskogen IF fostrar främst spelare för den egen junior- och seniorverksamheten, men för de spelare som har högre ambitioner, i andra divisioner, ska den grundläggande utbildningen i Sörskogen IF vara en fördel att ha med sig i en framtida karriär efter ungdomsåren.

Föreningens vision är att utveckla kunskapen och glädjen inom idrotten genom en långsiktig och metodisk idrottsutbildning, med väl utbildade ledare.

Sörskogens IF har idag ca 900 medlemmar varav 720 är aktiva spelare.