- F13 Fotboll
Välkommen till Sörskogens IF F-2013!
Välkomna till Sörskogens IF F-13. Vi är ett gäng på 20 spelare och 4 tränare som älskar fotboll.

Fotbollsträning!
2021-07-31 16:14

Hej!
Hoppas alla har en bra sommar och att ni har varit mycket ute och spelat fotboll. Vi kör igång med fotbollsträningen måndagen den 16/8.
Samling som vanligt 16:45 och träningen slutar 18.
Ta med vattenflaska och benskydd.
F13 kommer tillsammans med P13 anordna Speedy-cup i oktober och då
måste alla föräldrar hjälpa till. Vi återkommer med mer information.

Glöm inte att köra hårt med fotbollsbingon!
Ha en trevlig fortsättning på sommaren så syns vi i augusti!
/Ledarna

Utomhusträning.
2021-03-23 08:34

Hej,

Nu lider inomhussäsongen mot sitt slut och sista inneträningen blir söndag 2021-03-28.

Våra träningar har bestått mycket av lekar, koordinationsträning, styrketräning, sammarbetsövningar, träning av bollhantering såsom att driva, passa, dribbla och finta.

Vi har även börjat med att skjuta och målvaktsträning.

Men nu så längtar vi ut till utomhusträningen som vi kommer att ha på vår nya fina plan uppe vid Sörskogens BP. Viktigt då att barnen har kläder efter väder.

Vi kommer nu till uteträningen att träna två gånger i veckan. Måndagar 17-18 samt torsdagar 17-18. Vi fortsätter att kalla till träning 15 min innan träningsstart med SportAdmin.

Vi vet att träningstiderna är ganska tidigt på vardagar och att det kan vara lite tajt så ett tips är att föräldrar hjälps åt att hämta på skolan och lämna på träningen.

Påsk och Påsklov. Vi kommer inte att ha någon träning på skärtorsdagen (2021-04-01) och inte heller på Annandag påsk (2021-04-05). Men annars kör vi på som vanligt.

Vi skickar ut mer information om St:Eriks cup, så fort vi får informationen men vi har som sagt anmält två lag och räknar med att de kommer att spela 1 match i veckan.

Eftersom Tommy slutade som tränare och vi måste tyvärr meddela att även Pi och Catrin valt att lämna laget så står vi lite ensamma. Och vi är av STORT behov av att fler föräldrar vill hjälpa till.

Det är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta träningar med detta lag som vi är så stolta över och får följa på deras fotbollsresa att vi får hjälp utav fler föräldrar.

Vi står fortfarande utan lagledare vilket gör att vi även får göra dessa saker.

Som lagledare hjälper du till med att exempelvis administrera nya spelare, planera avslutningar, boka cuper och engagera fler föräldrar.

Vi skulle behöva ha minst 1 st tränare (helst flera!) till för att få till bra träningar och fortsätta med laget.

Det är jättekul att som tränare få vara med och följa tjejerna och att vara tränare kräver ingen förkunskap utan det är framförallt att hjälpa till under träningar. Med exempelvis ta fram/plocka undan redskap, dela in lag/grupper och bara vara en extra vuxen på plats. Det finns också möjlighet att gå tränarutbildning genom Sörskogen för att få mer ”kött på benen”.

Tveka inte att höra av er till någon av oss för att höra hur just du kan hjälpa till.

// Ledarna

Ingen träning idag 24/1
2021-01-24 14:41
Hej,
Det är ingen träning idag. Vi har inte uppdaterat så bra, men nästa vecka 31/1 kör vi igång.
Ber om ursäkt att infon kommer sent.
/Erik
Spelade matcher