Innebandy
Sörskogens IF Innebandysektion

Här hittar du information från innebandysektionen till våra medlemmar och andra intresserade. I dagsläget har vi 6 innebandylag i olika åldersgrupper, från 7 år upp till veteraner, både pojkar och flickor och över 30 ledare till våra lag. Vi erbjuder också motionsinnebandy för både damer och herrar. Välkommen till Sörskogens IF!

Intresseanmälan Innebandy flickor och pojkar 2016
2023-01-17 13:50

Hej

Nu tar vi emot intresseanmälan Innebandy för flickor och pojkar födda 2016. Första prova-på tillfälle blir den lördag den 28 januari i Vistaskolan förutsatt att vi får in tillräckligt med intresseanmälningar av spelare och ledare.

Pojkar kl 12-13

Flickor kl 13-14

Ta gärna med egen klubba och innebandyglasögon samt vattenflaska. Klubba och glasögon finns även ett begränsat antal att låna.

För frågor kontakta innebandy@sorskogensif.se

För att vi skall starta är det viktigt att även du som förälder kan engagera dig som ledare/tränare. Du behöver inte ha någon erfarenhet av innebandy sedan tidigare. Du får den utbildning som krävs för uppgiften.

Du anmäler dig här

Varmt välkommen

Sörskogens IF

Säsongen 2020/2021 för seniorlagen avslutas
2021-02-26 15:03

Svenska Innebandyförbundets styrelse har tagit beslutet att avsluta säsongen för Allsvenskan dam och division 1 herr. Samtliga distriktsförbund (SDF) har samtidigt beslutat att avsluta distriktsserierna för seniorer.

Allsvenskan dam och division 1 herr pausades under hösten 2020 med anledning av den rådande situationen med Covid-19. Även distriktsförbunden avbröt av samma skäl pågående seriespel.

Förutsättningarna för fortsatt tävlingsspel har avsevärt påverkats. Av omsorg om att den idrottsliga verksamheten kan bedrivas på ett ändamålsenligt och nödvändigt effektivt sätt har Svenska Innebandyförbundet beslutat att avsluta seriespelet för säsongen 2020/21 i alla seniorserier, förutom de som tidigare har bedömts vara yrkesmässiga.

Allsvenskan dam och division 1 herr
Serierna avslutas för säsongen. Ingen upp- och nedflyttning sker inför kommande säsong. Samtliga föreningar behåller sin serietillhörighet. Ingen uppflyttning från högsta distriktsserier genomförs.

Seniorserier på distriktsnivå

Serierna avslutas för säsongen. Ingen upp- och nedflyttning från de serierna sker inför kommande säsong. Samtliga föreningar behåller sin serietillhörighet.

Nyheter från våra lag
F14/15/16 Innebandy, 14/11 19:05